A közösségi média alkalmazása az Egyesült Államok szövetségi kormányzatában

2009-ben az Egyesült Államok szövetségi minisztériumai számára elnöki rendelet írta elő, hogy fel kell használni az új technológiák adta lehetőségeket az átláthatóbb, együtttműködőbb és nagyobb állampolgári részvételen alapuló működés elérésére. A cikk kvalitatív interjúk alapján próbálja megérteni, hogy az egyes kormányzati szervezetek felelőseit (social media directors) milyen tényezők befolyásolják a közösségi média egyes eszközeinek (Facebook, Twitter, blogok) alkalmazásához vezető belső döntésekben. Három tényezőt különítettek el: szakmai informális hálózataikban milyen információk érhetőek el, saját véleményük szerint melyek a magán- és közszektor legjobb gyakorlatai, az állampolgári viselkedés. Szükségesnek tűnik, hogy az erősen bürokratikus kommunikációs környezetekben alkalmazott felforgató (disruptive) technológiák, mint amilyen a közösségi média, használatával kapcsolatban a formalizált tudásmegosztás jobban szervezett legyen. Végül ajánlásokat fogalmaz meg a szerző, hogy a kormányzaton belül a különböző szervezeti célokra hogyan lehet a közösségi média alkalmazásával kapcsolatos taktikákat kidolgozni.

Forrás:
Social media adoption and resulting tactics in the U.S. federal government; Ines Mergel; Government Information Quarterly; Volume 30, Issue 2, 2013. április; 123–130. oldalak (Magyarországon elérhető az EISZ segítségével)

A bejegyzés kategóriája: Bibliográfia, Közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , .
Közvetlen link.